Garanti, service og reklamation på Ifö produkter

Hvem skal jeg kontakte hvis mit Ifö-produkt ikke fungerer optimalt?

Oplever du en defekt med et af dine Ifö-produkter. Det kan f.eks. være, at dit toilet ikke fungerer optimalt eller slet ikke virker, så skal du kontakte den butik eller installatør, der har solgt toilettet til dig. Derfor er det også vigtigt, at du gemmer din kvittering, så du kan dokumentere, hvor produktet er købt.  

Hvis installatøren eller butikken ikke kan løse problemet med dit Ifö-produkt, kontakter de os som producent. Herefter er det forhandleren og Ifö der beslutter, hvilken løsning der skal være på problemet.  

Ifö badeværelse i farven Mullvad

Hvilken reklamationsret er der på Ifö’s produkter?

Ifö's produkter er omfattet af de generelle produktgarantier fra Geberit Group. Herunder finder du hovedtrækkene i garantien. Den fulde garanti gælder, når du køber et Ifö produkt.  

For produkter købt efter d. 1. januar 2019 gælder følgende: 

Produkttype Garantiperiode
Sanitets porcelæn (toilet, håndvask, bidet, urinal, brusekar)       10 år
Syntetiske produkter (badekar, brusekar) 10 år
Badeværelsesmøbler 2 år
Toiletsæder 2 år
Brusenicher og -vægge 2 år
Brusekabiner 2 år
 
 
 
 
 
 
 

 

Har du en reklamation, så skal du kontakte den butik eller installatør, der har solgt dig produktet.  

Garantien gælder hvis fejlen har været på varen, da du købte den. Garantien sikrer at du får udbedret fejlen på varen eller de dele af varen, der er defekte.  
 
Ifö's garanti dækker ikke over følgende: 

  • Defekter der skyldes ukorrekt installation
  • Manglende vedligeholdelse af produktet
  • Forkert brug af produktet
  • Forkert reparation   
  • Ændringer af produktet 
  • Hvis forbrugeren var klar over fejlen eller manglen ved køb 
  • Mangler på produktet der stammer fra perioden efter levering af varerne 

Derudover dækker garantien ikke defekter i forbindelse med urenheder i vand eller anden normal slitage.  

Ifö service

Har du brug for at komme i kontakt med Ifö kundeservice, anbefaler vi at du kontakter din lokale installatør. Din lokale installatør har ekspertviden på de specifikke produkter. Her kan du finder din nærmeste Ifö installatør.  

Det er også din lokale Ifö installatør du skal kontakt, hvis du har brug for service til dit Ifö produkt.